همایش بزرگداشت علامه ایران شناس زنده یاد استاد ایرج افشار با رونمایی از سه اثر جدید ایشان


میراث مکتوب- همایش بزرگداشت علامه ایران شناس زنده یاد استاد ایرج افشار با رونمایی از سه اثر جدید ایشان کتابشناسی فردوسی و شاهنامه, کاغذ در زندگی و فرهنگ ایرانی,سفرنامه عهد حسام برگزار می شود. این همایش توسط مرکز پژوهشی میراث مکتوب و با همکاری دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و بیش از 20 تن از اساتید, پژوهشگران و دوستان این استاد فقید در باره جنبه های مختلف علمی, پژوهشی و ویژگیهای بارز شخصیتی و اخلاقی ایشان به سخنرانی خواهند پرداخت.

در این همایش که در تاریخ 9 خرداد 1390 ساعت 3 تا7 عصر در تالار فردوسی دانشکده ادبیات برگزار می شود، از سردیس استاد افشار که توسط استاد جمشید ماهرنیا( مجسمه ساز) ساخته شده نیز رونمایی می شود. ایشان علاوه بر سردیس استاد افشار, سال گذشته سردیس علامه قزوینی را ساختند که در جریان نشست رونمایی از کتاب دستورالجمهور توسط زنده یاد استاد افشار از آن رونمایی شد.

علاوه بر رونمایی از آثار و سردیس استاد افشار , شماره جدید دوماهنامه گزارش میراث که به مجموعه مقالات ویژه یادبود استاد ایرج افشار اختصاص دارد نیز در اختیار علاقمندان به این نسخه شناس و ایران شناس برجسته کشور قرار خواهد گرفت

عنوان سخنرانی حسین مسرت : « پژوهش های یزد شناسی استاد ایرج افشار» خواهد بود

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا